امروزه با وجود تنوع مدلها در محصولات مختلف از جمله چینیهای بهداشتی وارداتی علاوه بر انواع تولید شده در داخل کشور، ممکن است خریداران این محصولات دچار سردرگمی برای انتخاب مناسب شوند.بنابراین ما مقاله ای در مورد راهنمای خرید محصولات چینی بهداشتی برای شما شرح داده ایم تا پایان همراه ما باشید.
محصولات چینی بهداشتی شامل چه مواردی هستند؟
به انواع سنگهای توالت ایرانی، توالتهای فرنگی، کاسههای روشویی، وان حمام و جکوزی، محصولات چینی بهداشتی میگویند. در کشور ایران نیز با توجه به تغییرات سبک زندگی علاوه بر توالتهای ایرانی، از توالتهای فرنگی زیاد استفاده میشود. از آنجایی که چینیهای بهداشتی از مواردی هستند که بسیار زیاد مورد استفاده قرار میگیرند، کیفیت ساخت و دوام بالای آنها بسیار مهم است.
برای آشنایی با انواع مختلف چینیهای بهداشتی بهتر است این مقاله را که با عنوان راهنمای خرید محصولات چینی بهداشتی آماده شده است، مطالعه کنید؛ پس با ما همراه باشید.
چگونگی تولید و درجهبندی چینی بهداشتی
چینیهای بهداشتی بهطور کلی دارای دو بخش بدنه و لعاب هستند. قسمت بدنه آنها از موادی همچون خاک فشرده تهیه میشود. سپس قسمت لعابی روی بدنه قرار گرفته و درون کوره پخت میشوند تا محصول نهایی بهدست آید. تمامی این مراحل در نهایت در کیفیت ساخت محصول تاثیرگذار هستند. بهطور معمول در تولید محصولات چینی بهداشتی، کیفیت ساخت به نوع درجه 1، درجه 2 و درجه 3 تقسیم میشود.
به محصولاتی که پس از پخت در کوره بدون عیب و نقص هستند و مشکلی از نظر کیفیت ساخت و لعابگیری ندارند، درجه 1، به محصولاتی که دارای اشکالات کمی مانند ایجاد تاب در لعاب و یا نداشتن یکنواختی در پوشش لعاب هستند درجه 2 و به محصولات دارای پین هول یا خط و خش در لعاب یا بدنه درجه 3 اطلاق میشود. محصولاتی که پس از خروج از کوره به علت داشتن شکل ناقص، نگرفتن لعاب و یا پریدگی آن به استاندارد فنی نرسند، بهعنوان ضایعات در نظر گرفته میشوند.
تعیین درجه یک چینی بهداشتی در قسمت کنترل کیفیت محصولات هر کارخانه و توسط یک کارشناس انجام میگیرد، درنتیجه پیش از خرید محصولات چینی بهداشتی خریدار میتواند با توجه به درجهبندی مشخص شده، محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کند.
در هنگام خرید محصولات چینی بهداشتی به چه ویژگیهایی باید توجه کرد؟
در هنگام خرید محصولات چینی بهداشتی باید به خصوصیات آنها توجه شود. خصوصیات آنها میتواند در هر مورد متفاوت باشد. راهنمای خرید محصولات چینی بهداشتی باید شامل اطلاعات مفیدی از این تفاوتها و هر آنچه که خریدار در مورد محصول باید بداند، باشد. در ادامه به این خصوصیات پرداخته میشود.
برای خرید چینی کرد به صورت آنلاین میتوانید به فروشگاه کاشی و سرامیک رضایی مراجعه نمایید
1. میزان شفافیت لعاب چینی بهداشتی
از اولین مواردی که چه در هنگام خرید محصولات چینی بهداشتی و چه در هنگام استفاده از یک چینی بهداشتی به چشم میآید، شفافیت لعاب است. شفافیت لعاب در واقع میزان انعکاس نور تابیده شده به لعاب چینی بهداشتی است. هرچه کیفیت و مرغوبیت ماده اولیه بدنه و لعاب بالاتر باشد محصول نهایی کیفیت و شفافیت بالاتری خواهد داشت. البته نوع پخت و دمای کوره نیز میتواند در شفافیت و کیفیت محصول موثر باشند. این مورد با مقایسه انعکاس نور در هر محصول قابل مشاهده خواهد بود و خریدار بهراحتی میتواند شفافیت محصولات مختلف را مقایسه کرده و انتخاب کند.
2. صاف بودن سطح لعاب
این مورد همانطور که پیشتر نیز بیان شد، میتواند موجب کاهش درجه چینی بهداشتی بشود، اما با این وجود باز هم خریدار میتواند لعاب محصول را بهخوبی بررسی کند. بدیهی است که هرچه محصول دارای سطح لعاب صاف و بدون تاب خوردگی و اشکالی باشد، زیبایی بالاتری نیز خواهد داشت.
3. وجود ترک در لعاب
از آنجایی که محصولات چینی بهداشتی نیز شکستنی هستند، در هنگام تولید محصول و یا حتی در زمان جابهجایی و حمل و نقل آنها ممکن است، ترک بردارد. ترکها در محصولات تولیدشده استاندارد دو نوع ریز و بسیار ریز دارند. ترکهای بسیار ریز با چشم قابل رویت نیستند، خریدار میتواند با کشیدن ناخن روی سطح لعاب از وجود این ترکهای مویی آگاه شود. خریدار در هنگام خرید باید به این مورد نیز بهخوبی توجه کند و کلیه نقاط محصول را چک کرده تا بدون عیب باشند. وجود ترکهای جزیی نیز در محصول میتواند نقطه ضعف آن بوده و چینی بهداشتی پس از گذشت مدتی تخریب شده و یا حتی بشکند.
4. وجـود ناهمواری در سطح محصولات چینی بهداشتی
وجود ناهمواری در سطح چینی بهداشتی در هنگام خرید بسیار مهم است. محصولاتی که دارای سطح ناهموار هستند در هنگام نصب میتوانند دارای مشکل باشند. برای مثال توالتهای فرنگی و روشوییها که پایهدار هستند ممکن است دارای سطح ناهموار باشند و بهخوبی در محل نصب قرار نگیرند. بهتر است در هنگام خرید پیچیدگیها و ناهمواریهای ساختی در محصولات چینی بهداشتی در نظر گرفته شود.
5. همسان بودن ابعاد و سطوح
وجود ناهماهنگی در ساخت محصولات چینی بهداشتی، زیبایی آن را تحت تاثیر قرار میدهد. امروزه مبحث زیبایی در تمامی جنبههای زندگی مطرح است. بهتر است محصول در ابعاد و سطحهای خود دارای نظم باشد و موازی بودن هر سطح با دیگری توسط خریدار چک شود.
6. درصد جذب آب
یکی از مواردی که سازمان استاندارد روی تولید محصولات چینی بهداشتی اعمال میکند، تعیین درصد جذب آب آنها است. مطابق با قانون استاندارد میزان جذب آب این محصولات نباید از 0.5 درصد بالاتر باشد. این ویژگی بهخصوص در ارتباط با توالتهای فرنگی و ایرانی که در تماس مستقیم با فضولات هستند اهمیت ویژهای دارد. جذب زیاد آب در این محصولات میتواند، موجب ایجاد بوی بد و تجمع باکتریها و بیماریها شود. هر چه درصد جذب پایینتر باشد کیفیت محصول نهایی بیشتر خواهد بود.
برای سنجش دقیق میزان جذب آب محصولات چینی بهداشتی، یک قطره آب را روی قسمت خام و بدون لعاب محصول قرار داده و سپس میتوان سرعت و میزان جذب آن را مشاهده کرد.
7. وجود سوراخهای سوزنی
این سوراخها در هنگام ساخت محصولات ممکن است بر اثر استفاده از مواد نامرغوب اولیه و یا شرایط کوره در لعاب ایجاد شود و موجب کاهش شفافیت محصول نهایی میشود. هرچه میزان این سوراخها بیشتر باشد کیفیت محصول پایینتر است. علاوه بر ایراد ظاهری و کاهش شفافیت محصول، این نقاط میتوانند محلی برای ایجاد جرم و آلودگی در چینی بهداشتی باشد و بهمرور تاثیر مخربی بر آن خواهد داشت.
8. خدمات پس از فروش محصولات چینی بهداشتی
یکی از مواردی که برای خریداران محصولات مختف همیشه مطرح است، وجود خدمات پس از فروش مناسب است. این خدمات شامل نصب و راهاندازی این محصولات است. چینیهای بهداشتی نیاز است تا توسط یک فرد کاربلد نصب شوند تا علاوه بر کارایی درست، زیبایی آن نیز با نصب اصولی حفظ شود.
امید است با مواردی که در راهنمای خرید محصولات چینی بهداشتی عنوان شد، خریداران عزیز بتوانند انتخاب مناسبی در هنگام خرید این محصولات داشته باشند. در فروشگاه ما دو برند چینی بهداشتی وجود دارد. برند چینی کرد که شامل روشویی چینی کرد، روشویی دیواری چینی کرد، توالت فرنگی چینی کرد، وال هنگ چینی کرد و … می باشد. همچنین چینی بهداشتی فیورنزا که شامل روشویی فیورنزا می باشد.
خرید کاشی برای منازل باید با آگاهی و مطالعه صورت گیرد به همین منظور فروشگاه کاشی و سرامیک رضایی برای شما بهترین ها را در نظر گرفته است.